Măsline verzi


Îmi place termenul de « măsline verzi ». De fapt, îmi place doar cuvântul « măsline » dar numai atâta timp cât sunt verzi. Deci ar trebui să se presupună din start că măslinele sunt numai verzi, că nu există şi negre. În felul ăsta aş putea să elimin adăugirea aceea enervantă, « verzi ». Mie-mi plac lucrurile albe sau negre. Simple. Necomplicate.

Aşa cum, atunci când merg să-mi cumpăr blugi, vreau ca blugii mei să fie simpli. Fără floricele, şireturi, cusături, biluţe sau alte adăugiri.
De ce toate lucrurile în lumea asta trebuie să fie atât de complicate?
Ceea ce mi se pare foarte stresant e că atunci când îmi găsesc perechea ideală de blugi, întorc umeraşul cu spatele şi văd şireturile. Sau cusăturile.
Tot ce pare perfect la început, se dovedeşte mai apoi defect. În aproape toate cazurile.
Şi toată fericirea care se clădise în mine în acea jumătate de minut în care nu văzusem ornamentele, se dărâmă instantaneu. Am trăit câteva clipe de iluzie deşartă.
Ziua de azi spre exemplu m-a făcut să-mi dau seama că, în anumite privinţe, viaţa mea nu e o măslină verde. E doar o măslină. Si cum lumea când aude de măsline se gândeşte instantaneu la măsline negre, deducem că anumite lucruri din viaţa mea nu sunt ceea ce vreau eu să fie. Probabil ar trebui să-mi clarific dorinţele, să specific că nu vreau orice fel de măslină ci una neapărat verde! Dar apoi iar s-ar complica lucrurile şi ar dispărea acel parfum al simplităţii, al lucrurilor care vin de la sine.
O să deduceţi din asta că sunt leneşă. Sunt. Mai rău, o să credeţi că sunt nebună. Poate sunt şi asta. Dar vreau ca unele lucruri pe care le trăiesc să fie perfecte. Nu toate. Doar unele. Acelea care merită să iasă din anonimat dar în profida acestui fapt să rămână nude, naturale, nedeghizate.
Acum caut... caut lumina potrivită... lumina în care să dispară strass-urile de pe blugi. O lumină limpede în care măslina mea neagră să capete reflexe verzi.

5 comentarii:

M spunea...

ai cere doar masline... fara sa poti sa iti exprimi clar optiunea... "vreau verzi doamna, nu negre... "

tocmai asta e. eu nu vreau sa-mi exprim optiunea. vreau sa cer masline si sa mi se dea automat verzi. asta e o lasitate din partea mea, presupun.
si, daca urmaresti mentalitatea mea... inseamna ca daca nu ar exista masline negre, toate lucrurile ar merge cum vreau eu fara sa trebuiasca sa lupt pentru a le aduce in starea asta ideala. probabil n-as mai aprecia corect binele, in lipsa unui eventual rau.
sunt nebuna, stiu. :))

M spunea...

e bine... ma scuteste de terapie :))

M spunea...

grrrrrr!
biiine, ai dreptate! asa e! ai dreptate si imi plec capul in fata criticilor tale! :P am si recunoscut ca sunt lenesa si comoda! si imi merit soarta, fie-mi soarta blanda! :)))
ma bucur macar ca ai inteles perfect ce am vrut sa spun. :D
btw, n-am vazut pana acum blugi verde-masliniu. :))) o sa caut. pana una alta windows-ul meu e "olive-green". hahahaha

M spunea...

hahahaha a copt el ideea asta peste noapte.
actually in perspectiva alb-negru, maslinele mele verzi sunt gri. :P

M spunea...

atunci maslinele mele verzi sunt albe. trebuie sa ramana o distinctie intre cele verzi si cele negre.
desi totul era metaforic spus, we're pushing it waaaay over the edge. :))